Netcomm

Fiera Milano, Rho
08-11.05.2023

Netcomm

10/23/21

 

23 October 2021

 

The 2021 scenario and trends in Food & Grocery e-commerce

Mario Bagliani. Senior Partner of Netcomm Services

Key data of Food & Grocery e-commerce markets in Italy and worldwide. New online purchasing behaviours in Food. Retailer and food brand strategies, new services and new post-2020 e-commerce trends.  The redesign of food supply chains driven by digital.

 

The e-commerce project and its key elements

Mario Bagliani. Senior Partner of Netcomm Services

The e-commerce channels and the key choices to start with. E-commerce management and development activities. Digital marketing for e-commerce. Logistics for e-commerce. Data and performance of e-commerce.

 

Selling online through marketplaces.

Giulio Finzi. Senior Partner of Netcomm Services BtoB and BtoC

Marketplaces are worth about 40% of all web sales and are therefore a fundamental channel in the online sales development strategy of every company, a channel that must be harmonised with the activities developed with the company's own website.

 

Digital Export: selling online in the world

Giulio Finzi. Senior Partner of Netcomm Services

Today, the internationalisation of companies is increasingly passing through digital channels, reducing the distance between the exporter and the final consumer or professional customer and profoundly changing the traditional export chains. 

Mario Bagliani

Mario Bagliani. Senior Partner di Netcomm Services. Ingegnere Gestionale. Da più di quindici anni Partner in aziende nazionali e internazionali di consulenza e servizi alle imprese, con un focus nei temi delle strategie e operazioni commerciali, dei canali e servizi digitali, dell’innovazione. Ha supportato ed è advisor in diverse start-up nelle TLC, nell’e-commerce e nell’IoT. Ha sviluppato il primo progetto e-commerce nel 1998. E’ stato Sales Operation Manager di uno dei primi operatori di telefonia mobile e Direttore Commerciale di un’azienda industriale. E’ docente di Marketing Strategico e E-commerce per diverse Università ed Enti. E’ stato co-autore di Web Management nel 2001 (Apogeo), autore di E-commerce B2B nel 2016 (F.Angeli), autore di Digital Marketing per l’e-commerce e il new retail (Hoepli 2019).

Giulio Finzi

Senior Partner di Netcomm Services. Dal 1996 lavora al fianco delle imprese italiane in progetti di comunicazione e vendita via web. Ha ideato e lanciato nel 2000 il primo shopping comparison italiano, Costameno.it e nel 2003 ha creato la prima fiera per il commercio elettronico, Ecommerceland, all'interno di Smau. Per sei anni ha gestito i Canali Shopping del Gruppo Repubblica, Fastweb e MSN Italia. Dal 2009 ha collaborato come consulente alla realizzazione di più di trenta progetti di e-commerce. Ha sviluppato esperienze specifiche per il mercato cinese. E’ docente di Web Marketing e E-commerce per diverse Università ed Enti.